pondělí 28. září 2020

DRÁŽĎANY | Německo

 


Ještě než nás Německo zařadilo do rizikové oblasti, tak jme stihli jet ještě na den do Drážďan 😁 Hned po Lipsku jsou Drážďany druhým zahraničním městem, které jsem letos stihla navštívit, bohužel asi i poslední 😔 
Chtěla jsem vyjet brzy ráno, kolem osmé, abychom tam byli brzy. Vyjeli jsme v 10, protože ráda spím 😅😴 Cesta nám trvala ani ne dvě hodiny a v poledne jsme byli na místě 😊 Auto vždycky necháváme na parkovišti v obchodním centru Altmarkt Galerie, kde za hodinu parkování chtějí 1€. Jako první jsem si udělala menší nákup v Primarku, abychom měli pak klid a čas si projít město. Bylo skvělý, že Primark nebyl nacpaný k prasknutí, ale bylo tam pouze pár lidí 😊 Jelikož miluju Harryho Pottera, připadala jsem si jako v nebi. Ale řekla jsem si: Eli, je ti 22, kup si normální a užitečný věci 😅 Pobrala jsem pár sešitů, svíčky, kabelku, dvě trička, ale pyžamo Harryho jsem si prostě koupit musela 😁




Po nákupu jsme hodili tašku do auta a vyrazili poznávat město 🏙 Přes náměstí Altstadt, kde jsou v zimě nádherný vánoční trhy, jsme šli na vyhlídkovou terasu Brühl's Terrace, která je nad řekou Labe a kde je také výhled na druhou část města.  







Katedrála Nejsvětější Trojice (Hofkirche) - barokní katolický kostel a jedná se o největší chrámovou stavbu ve spolkové zemi Sasko.

Nemohla jsem vynechat ani nástěnný obraz Fürstenzug, která se mi vryla do paměti, když jsem byla poprvé v Drážďanech se základkou. Je složený z kousků porcelánu, nachází se v uličce Augustusstrasse, který spojuje právě kostel Hofkirche a kostel Frauenkirche. Obraz tvoří 25 tisíc malých kachlíků porcelánu, na kterém je zobrazen průvod 35 postav knížat a funkcionářů saské historie a dalších 59 osob různého povolání - umělců, malířů, vojáků atd.


Další na sezamu byl můj oblíbený Zwinger, který jsem si hned zamilovala 😍 Cestou jsme viděli Semperovu operu, která je taky nádherná. Opera byla během historie 2x zničena, jednou požárem a podruhé během bombardování Drážďan. Od jejího znovuotevření zde sídlí saská statní opera a orchestr. 


Zwinger je jedna z nejznámějších památek v Drážďanech, nacházejí se zde světoznámá muzea a koná se zde řada hudebních a divadelních představení. Tvoří obrovský komplex, kde se nachází šest barokních pavilonů - Městský pavilon se zvonkohrou, Hradební, Matematicko-fyzikální, Francouzský, Německý a Porcelánový pavilon. Uprostřed je Korunní brána a fontány, kterým se říká Lázeň nymf. Také zde můžete najít tři jednotlivá muzea - Obrazovou galerii starých mistrů, Matemeticko fyzikální salon a Sbírku porcelánu








A jelikož studuju obor biologie, tak jsem nemohla vynechat muzeum hygieny, které je celé o člověku. Nachází se zde stálá výstava "Člověk jako dobrodružství". 
Výstavní plocha o rozloze zhruba 2.500 čtverečních metrů s historickými i moderními exponáty, mediálními stanovišti a interaktivními komponenty svádí k úžasu, učení nebo k pokusům: výživa a sexualita, podoby těla a ideály krásy, pohyb a sport, mozek a myšlení – výstava zmiňuje téměř všechny oblasti lidského života. 

Tohle muzeum jsem navštívila, když jsem ještě byla na základní škole, tak to byla pro mě příjemná nostalgie 😊












Poslední zastávkou před odjezdem byly dva zajímavé baráčky v takové zapadlé uličce. Nachází se v pasáži, která se jmenuje Kunsthofpassage. Je to dvorek, který je umístěný mezi obyčejnými domy. Ve vnitrobloku se nachází spoustu kavárniček a obchůdků. 



A to byl můj celý výlet do Drážďan 😊 




7 komentářů

  1. Přiznám se, že já letos skrz situaci vůbec do zahraničí cestovat nechtěla, tak jsme se podívali jen na pár míst v ČR, ale i tak jsem ráda, že jsem viděla nějaké nová místa, i když jsme nestihli všechny, jak jsem si přála :) Z Drážďan se mi nejvíce líbí ulička Kunsthofpassage :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezké fotky! Do Dráždan bych moc chtěla, ale tento rok jsem se vůbec neopovážila někam jet na výlet natož do zahraničí :) Zwinger vypadá moc hezky a muselo být úžasné si vůbec celé město tahle v létě projít.

    www.melissahartford.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  3. To je super, že sis stihla ještě udělat výlet do Drážďan, je to nádherné město :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. Tam je to ale hezký!!! :)) Chtěla bych se podívat do Německa, nebo Rakouska.. Nikdy jsem tam nebyla. :( Jen jednou v Linzi v obchoďáku, ale to se ani nedá počítat. :D
    Moc by mě lákaly i vánoční Drážďany. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Drážďany jsou fakt moc pěkné město. Byla jsem tam sice jenom jednou a to primárně kvůli Primarku (co si budeme povídat), ale určitě plánuji vyrazit znovu. Samozřejmě zase kvůli nákupům, ale tentokrát už to město i trochu projít, když vidím ty pěkné fotky. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Hey dear! I loved your post and already followed you! I want invite you to visit and follow my blog if you want <3

    www.pimentamaisdoce.blogspot.com

    OdpovědětVymazat

Jste hodní, že jste si udělali čas a okomentujete tento příspěvěk.