pondělí 31. srpna 2020

#GMLH365

 Pokud máte rádi cestování a do toho jste milovníkem jídla, tak tenhle článek a zároveň tip je přímo pro Vás! 🚗 🍔 👌 

U nás ve městě, v Brandýse nad Labem, mám oblíbenou kavárnu, která se jmenuje Kavárna a tvořílna Dvě vrány, do které velmi ráda chodím. A už několikrát jsem zde koukala na vystavenou knížku, která se jmenuje Gastromapa Lukáše Hejlíka - 365 📖 Ale teprve nedávno jsem si jí půjčila, abych si prohlídla, o čem ta knížka vlastně je. V jejím obsahu je 365 míst (kaváren, restaurací, bister a mnoho dalších) po celé České republice, má 31 kapitol, které jsou rozdělené například; kam na snídani, na burger, na pivo, na brunch a mnoho dalších. U každého podniku, který navštívíte si můžete poznamenat křížek, že jste tam byli nebo si nechat dát razítko či samolepku (a to se mi na tom nejvíc líbí!). Knížku si můžete koupit v knihkupectví, na internetu nebo právě v podnicích, o kterých se v knížce píše (seznam najdete zde). 


Z fotek můžete vidět, které podniky jsem zatím s knížkou navštívila 😊 Již zmiňované Dvě vrány, kde si velmi ráda dávám Bruschettu s hruškou, nivou, vlašskými ořechy a rukolou. Mezi můj oblíbená dortík je jejich mrkváč nebo pistáciový a pokud mají mojí oblíbenou pomazánku, smetanovou se sušenými rajčaty, tak si ráda dám i tu 😊 A samozřejmě nesmí chybět kafe 💖

V kavárně jsou novinkou i jejich alkoholické drinky, ale samozřejmě nechybí ani dobré víno, které si ráda dám🍷♡ Hlavně víno bílé suché a polosuché. Mezi moje oblíbená vína patří hlavně Ryzlink rýnský a vlašský, Rulandské šedé a Veltínské zelené 😁
Jste taky vinaři? 🍷 Jestli ano, tak dáváte přednost bílému či červenému? 😊


Můj druhý navštívený podnik byl Němý medvěd 🐻 🧸 A přísahám, že lepší burger jsem neměla 😍 🍔 Takže pokud budete mít cestu na Mělník, rozhodně se stavte, slibuji, že nebudete litovat 😊 Já si vybrala Jack Daniel's burger, domácí hranolky s česnekovým dipem a točená kofola 👌 



A ještě zmíním můj třetí navštívený podnik v Poděbradech a je to Cafe Oliver a musím říct, že lepší salát Caesar jsem neměla 💗 


Pokud tedy milujete jídlo a rádi jezdíte na výlety po republice, tuhle knížku doporučuju 🍔🍝🍰🍹🍺 Já jsem z ní úplně unešená 😍

Můžete si také stáhnout aplikaci na mobil - pro iOS zde a pro Android zde. Aplikace je přehledná a má daleko více podniků než je v knížce, v aplikaci si také můžete označit podniky, které jste navštívili 😊 

Jak už jsem psala, obsahuje 365 míst, má 365 stran, pracovalo se na ní 365 dní a hádejte kolik stojí? 😁 

13 komentářů

  1. O této knize jsem už slyšela právě proto, že je v ní uvedena i kavárna Café Korek v Klášterci nad Ohří a je to asi nejlepší kavárna, kde jsem kdy byla i široko daleko, také doporučuji :)
    Moc se mi líbí ten nápad razítek nebo samolepek, to je super nápad!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud budu blízko Klášterce, tak do kavárny ráda zavítám :)

      Vymazat
  2. Tak to je parádní nápad pro všechny milovníky navštěvování různých podniků. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Mně se strašně ten nápad líbí!! Nemusíš se díky téhle knize bát, že bys navštívila nějaký nekvalitní podnik. :) Zároveň se mi líbí, jak je to spojené s tím sbíráním razítek a nálepek. Je to super. :)) U nás v Písku je z knihy kavárna Upekla a vedle ve Strakonicích moje oblíbená restaurace Sůl a řepa. Docela jsem o pořízení knihy přemýšlela, ale pak jsem si řekla, že bych ji asi úplně nevyužila, nikam extra necestuji a restaurace také moc často nenavštěvuji. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem taky hlavně moc ráda za to, protože mě to díky knížce nutí chodit na kvalitní jídlo do restaurací, protože jsem pořád chodila do mekáče, když jezdím někam na výlety :D

      Vymazat
  4. Nápad je to super, moc se mi líbí. Dobrý je, že když člověk někam pojede, může tam najít inspiraci, kam zajít. A ty razítka jsou super! To se mi na tom taky líbí nejvíc :D :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  5. To je skvělý, i když mě by na tom asi nejvíc motivovalo to sbírání nálepek nebo známek :D Škoda, že jsem o knize nevěděla dřív, často na výletech hledám všelijaké rezence, abych věděla který podnik vybrat. A kdybych měla doporučit nejlepší burger, tak je to Delish v Plzni :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plzeň se někdy chystám navštívit a do Delishe ráda zajdu, děkuju :)

      Vymazat
  6. Knížka asi nebude nic pro mě, já jsme sice milovníkem jídla a po ČR cestuji celkem dost, ale ráda spíš chodím do svých profláklých restaurací, než že bych zkoušela něco nového.
    Musím ale uznat, že dobrému vínu nepohrdnu a jsem stejně jako ty definitivně tým bílé a tým veltlínské zelené :D ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu rozumím, dřív jsem taky radši chodila na jistotu, ale řekla jsem si, proč nezkoušet něco nového :)

      Vymazat
  7. Knížka je parádní, díky ní jsem u nás ve městě objevila parádní kavárnu/vinárnu, kde mají nejen dobrou kávu, víno, pohodu, ale dokáží i skvěle poradit, jak vybrat víno či co k čemu se hodí.

    OdpovědětVymazat

Jste hodní, že jste si udělali čas a okomentujete tento příspěvěk.