neděle 25. srpna 2019

KÁHIRA | Egypt

Před pár dny jsme se s přítelem vrátili z dovolené z Egypta🌴🌍 Byla to ta klasická dovolená, kde jenom jíte, opalujete se, pijete, spíte a každý den se to opakuje 😅 Každopádně byli jsme na dvou výletech, o kterých bych se s Vámi ráda chtěla podělit 😊 


Náš první výlet byl takový odpočinkový. Skoro celé dopoledne jsme trávili čas na jachtě a pluli jsme na širé moře, kde jsme se potápěli mezi rybičkami 🐠🐡🐟 Byl to skvělý zažitek, ale bohužel až moc organizovaný, protože jsme se potápěli s celou skupinou lidí a občas do sebe vráželi. Ovšem korálový útes a podmořský svět byl nádherný. Viděli jsme mnoho druhů rybiček, která plavala jen pár centimetrů od nás. Poprvé jsem viděla na vlastní oči druh rejnoka, ale také i murénu (to je takový ten dlouhý, tlustý a jedovatý had - a to jsem se příjemně moc necítila😅) 
Zhruba po půl hodině potápění jsme se vrátili na jachtu a pluli jsme na ostrov, který se jmenuje Paradise Island, kde jsme zůstali 2-3 hodinky, a potom se vydali zpátky na jachtu a následně na hotel. 
 



Náš druhý a zároveň nejzajímavější výlet byl do hlavního města Egypta, do Káhiry. Byl to velmi náročný výlet, z hotelu jsme vyjížděli v půl druhé ráno a cesta autobusem trvala něco kolem šesti hodin. Naše první zastávka byla v Gíze, kde se nachází jeden ze sedmi divů světa, PYRAMIDY! Bylo to fakt něco neskutečného, poprvé v životě jsem viděla ten největší div světa, nad kterým zůstává rozum stát. Stále nechápu, jak to ti chlapíci dokázali postavit, do obrovitánské výšky, 137mi a půl metru - tolik měří nejvyšší pyramida - Chufuova. Další dvě se jmenují Rachefova a Menkaureova pyramida.

Přesný počet egyptských pyramid není znám, ale odhaduje se, že jich bude kolem stovky. 





Každý má možnost se podívat do Chufuovi pyramidy za 20 nebo 30$. Náš egyptský delegát nám ale řekl, že v každé pyramidě to vypadá stejně, a že si máme zaplatit vstup do menší pyramidy, kterou byla hrobka manželky Chufua a vtup tam činil 1$ za celou rodinu. Přísahám Bohu, že takhle v životě jsem spocená nebyla, jako když jsem lezla dolů do pyramidy. Uvnitř je neskutečný vlhko a dusno a ze mě tekly čůrky potu. 


Dole v pyramidách většinou probíhaly mumifikace. 

Naštěstí venku nebylo takové vedro a foukal příjemný vítr, tak jsem do pár minut byla zase suchá, ovšem už jsem nevoněla tolik jako předtím 😂 

Samozřejmě jsme nevynechali ani Sfingu. Je to největší socha na světě vytesaná z jednoho kamene. 







Naše další zastávka byla v Egyptském muzeu v Káhiře, kde je rozsáhlá sbírka staroegyptských památek. Je tám více než 50 místností a více než 130 tisíc exponátů od velkých soch až po drobné šperky. Za mě nejzajímavějším exponátem byla celá zlatá hlava Tutanchamona, která se ale nesměla fotit. 

wikipedie






Poslední část výletu byla projížďka na lodi po Nilu, což je druhá nejdelší řeka na světě. Většina lidí už bylo unavených, tak na loď šlo jen pár z nás. Trvalo to kolem 20 minut a po projížďce nás čekala opět šesti hodinová cesta na hotel. 






Výlet za pyramidami byl jeden z nejhezčích zážitků v mém životě, ikdyž to bylo náročné. Pokud budete mít tu možnost, jet se na pyramidy podívat, neváhejte a jeďte!😊 Stojí to za to!😊💞💪

A jen pro zajímavost, byli jsme ubytováni v TOMTO hotelu 😊 


















6 komentářů

  1. V Egyptě jsem byla už několikrát a mám všechno procestované. Luxor a Káhira (kde jsem byly fakt všude - takže Karnak, Nill, Údolí králů, Gíza, muzem, výroba papyrusu - všechno prostě) ponorka, safari. Jsem za to ráda, protože je to rozhodně zážitek (i když to vedro je úmorný!) a vím, že když jsme se o tom učili ve škole, tak jsem aspoň perlila, protože jsem vše věděla :-D Egypt je krásné místo a především se tam dá vycestovat na dovolenou opravdu za hezké peníze. :-) Letos jsem také byla v Egyptě a hned bych se tam vrátila. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Týýjo, tak to ti moc závidím, že jsi byla všude :) Hlavně ten Luxor! Tam se chci ještě někdy podívat, takže Egypt minimálně ještě jednou navštívím :)

      Vymazat
  2. My se s přítelem chystáme příští týden na Djerbu :) Uvažovali jsme i nad Egyptem, ale řekli jsme si, že tam až příště a to rovnou i to Gízy na pyramidy!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Djerbě jsem také byla, ale už je to spouuustu let :D Ale vím, že se mi tam moc líbilo :) Užij si s přítelem dovolenou! :)

      Vymazat
  3. Tam to teda vypadá úžasně! Také bychom se rádi podívali na pyramidy, ale nám moc neláká velká skupinka lidí :D Doufám, že jste si dovolenou pořádně užili!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skupiny lidí jsou na tom bohužel to nejhorší :( Ale jinak jsme si dovolenou perfektně užili! :)

      Vymazat

Jste hodní, že jste si udělali čas a okomentujete tento příspěvěk.