pondělí 12. srpna 2019

PETROHRAD | Rusko

Už je to nějaká chvíle, co jsem měla možnost navštívit Petrohrad v Rusku, díky ruštině, kterou jsem se učila. Petrohrad, dříve zvaný Leningrad, má skutečně co nábídnout každému. Od bohaté historie až po architektonické skvosty druhého největšího ruského města 😍

Na celé město jsem měla pouze pár dnů, ale stačilo to, abych viděla to nejdůležitější. 

1. Katedrála sv. Izáka nebo také Isakijevský chrám. Je největší z petrohradských chrámů a patří mezi nejčastější atrakcí turistů. Je nejvyšší pravoslavnou katedrálou ve městě a druhá na světě. Leží na Isakijevském náměstí nedaleko řeky Něvy. 

2. Aurora je ruský chráněný křižník třídy Pallada. Loď byla nasazena v rusko-japoncké válce, první světové válce a poté se stala symbolem bolševické revoluce. Nyní slouží jako muzeum. 

3. Monument Petra I. Velikého, známý také jako Petr Alexejevič. Byl ruským carem. Proslul svou snahou modernizovat Ruskou říši v politickém, ekonomickém i kulturním směru. 

4. Kazaňská katedrála byl postaven v empírovém slohu, lterá se nachází na Něvské třídě, takže je nemožné si katedrály nevšimnout.

5. Chrám Kristova vzkříšení byl vybudován na místě, kde došlo k atentátu na Alexandra II., chrám postavil jeho syn na památku zavražděného cara. Uvnitř chrámu je úchvatná mozaika, která tvoři plochu o 7.065 m2. 


 6. Zimní palác a Ermitáž- zimní palác sloužil jako sídlo carů a nyní slouží jako sídlo ruské Prozatimní vlády. Jeho součástí je Ermitáž, to je jedno z největších muzeí na světě. Sbírka muzea obsahuje asi 3 miliony děl z doby kamenné až po moderní umění. 















 7. Kateřinský palác se nachází kousek od Petrohradu, ve městě Puškin. Bývala to letní rezidence carů. Palác se jmenuje po manželce Petra Velikého. Nachází se zde také známá Jantarová komnata, kde je ale zakázáno fotit.









No a jídlo? Pokud budete někdy v Rusku, dejte si právé ruské PIROHY!   Můžou být jak slané,  tak sladké. Nejlepší jsou ty slané. A moje druhé oblíbené jídlo byly palačinky s bánánem a čokoládou. To byla fakt mňamka😍

Doufám, že v Rusku jsem nebyla naposledy a na mém TRAVEL-LISTU je Moskva, která doufám, že brzy vyjde😊





6 komentářů

  1. Krásný článek a fotky! Já jsem v Rusku ještě nikdy nebyla, ale opravdu doufám, že se tam do budoucna brzy dostanu! Ta jejich architektura je úplně odlišná od těch ostatních. :)

    Tereza's journal

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak :) Architektura je tam úplně jiná a podle mě i výjimečná :)

      Vymazat
  2. Tak tohle ani nevíš, jak moc ti závidím! Můžu se zeptat, jak si do Ruska vyrazila? :) Zdali přes nějakou cestovku nebo jak si to zařizovala? Vím totiž, že to není úplně jednoduché vyřídit víza a podobně. Mamka byla kdysi v Moskvě a strašně se jí tam líbilo, přičemž jsem se domluvily, že společně jednou do Petrohradu vyrazíme a stále to plánujeme, tak bych byla ráda za tipy. ♥ :)

    https://taukecana.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím ti bohužel moc neporadím, protože to zařizovala škola, kde jsem studovala ruštinu :( Vím pouze, že se dá vyplnit online dotazník, ale doporučuje se si oběhat vízové centrum v Praze nebo v Brně :) Tady je článek, jak se vízum dá zařídit: https://www.cestolino.cz/pruvodce/rusko/vizum/ :) Já moc děkuji za zpětnou vazbu a doufám, že jsem ti aspoň trošku pomohla a až navštívíš Petrohrad, bude se ti tam líbit :) ♥

      Vymazat
  3. Vypadá to tam moc krásně! Architektonická díla :) Nejvíce mě zaujal Chrám Kristova vskřísení. A loď jako muzeum je super nápad.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Chrám Kristova vzkříšení se mi líbil snad ze všechno nejvíc :) Nejvíce mě zaujal tím, že je to prostě takový typická ruská stavba, kterou jinde ve světě nenajdeš :)

      Vymazat

Jste hodní, že jste si udělali čas a okomentujete tento příspěvěk.