úterý 8. října 2019

MALMÖ | Švédsko

V minulém článku o Kodani jsem nakousla, že jsme jeli na výlet do švédského města Malmö 😊 Malmö je spojené s Kodaní pomocí mostu, který se jmenuje Öresund. Jeli jsme vlakem z letiště a lístek stál 120DKK a cesta trvala kolem 20 minut. Bohužel trať vede ve spodním podlaží mostu, a tak jsme nic neviděli. 

Vlakem jsme přijeli do Centralstation, kde jsou kavárny, fast-foody a obchody, kde si můžete koupit jídlo, pití a nějaké suvenýry. Ve Švédsku sice platí jiná měna než v Dánsku, ale v Malmu se dá bez problému platit dánskou korunou, ale vracejí ve švédské koruně. 

Jelikož Malmö není nijak velké město, tak jsme si nekupovali lístky na MHD, ale šli jsme pěšky. Kousíček od Centralstation je oblast, která se jmenuje Suellshamnen a je tu super spot na fotky👌

Když se ze spotu vydáte přímo za nosem, narazíte na dva majáky. 




Další zástávkou byl mrakodrap Turning Torso, který je 190m vysoký a zároveň nejvyšší budovou ve Švédsku. Když je hezké počaší, tak je vidět z kodaňského The Tower

Za dvacet minut jsme došli do Slottsträgarden. Je to rozsáhlý park, kde uprostřed parku je hrad, který je kolem dokola chráněn vodou. Hned vedle se nachází velký větrný mlýn. (Měli jsme akorát štěstí na divnolidi, který po celým parku řvali a dělali blbosti😅)

Hodiny už dávno tikaly čas oběda a já začala být víc a víc nepříjemná😅 Nezbylo nic jiného než se přesunout do modernější části města a jít na nějaký dlabanec. Samozřejmě do mekáče 😂🍔🍟 




Po vydařeném obídku jsme šli už směrem zpátky k Centrastation a prošli jsme dvě náměstí. Gustaf Adolfs torg a Karl X Gustav staty.




V Malmu jsme byli jen pár hodin, protože nám počásí nepřálo a upřímně? Malmö mě moc nezaujalo. Zas tolik toho k vidění není a doufám, že až někdy navštívím třeba Stockholm, tak se do Švédská zamiluji víc😅

10 komentářů

  1. Fotky vypadají pěkně, i ta místa, ale tak věřím, že to nemuselo zaujmout, mě třeba taky láká spíše Stockholm.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já doufám, že Stockholm mě zaujme více než Malmö, pokud ho někdy navštívím :)

      Vymazat
  2. Čím dál víc mě lákají severské státy. Sice miluju horko a z hlediska počasí mě to neláká ani trošku, tak přece jenom bych některá města vidět chtěla :) ať už to je například zmiňovaný Stockholm

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky miluju spíš teplo než zimu a z vlastní zkušenosti vím, jak je to výlet na nic, když jenom prší nebo je fakt zima, ale zase bych jednou chtěla zažít opravdu zasněženě pohádkovou krajinu na severu :)

      Vymazat
  3. Jak jsi zde vypíchla takový ty nejzajímavější věci, tak mi přilo Malmö celkem zajímavé, ale jestli je to takhle všechno, tak toho nemá moc nabídnout :D Ale zhrozila jsem se nad cenou lístku za 20 minutovou jízdu :D Ale to je Kodaň.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já severní země znovu navštívím až nebudu chudý student, protože i ta cena lístku je na hlavu :D A děkuju ta komentář :)

      Vymazat
  4. Švédsko a celkově Skandinávie mě dost láká :) Moc hezký článek, fotky a především vzpomínky ♡

    MY TRAVEL ELIS-T

    OdpovědětVymazat
  5. Krásne fotky, úplne ma vzali späť v čase o niekoľko rokov dozadu, keď som tiež navštívila Švédsko :) A ja som bola uchvátená :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat

Jste hodní, že jste si udělali čas a okomentujete tento příspěvěk.