pondělí 20. července 2020

Zámek Blatná & Hluboká | #czechtrips

Po dlouhé době jsem opět objevovala kus naší krásné republiky 🌍 Tentokrát jsme s přítelem zavítali do jižních Čech, kde jsme za pouhé dva dny stihli zámek Blatná, Hluboká, České Budějovice, Český Krumlov a Lipno. Musím uznat, že dva dny jsou málo, ale my to zvládli 🙌 Náš plán byl jet z Prahy na Blatnou, poté na Hlubokou a nakonec do Budějovic, kde jsme měli ubytování 🏨

Z Prahy jsme v Blatné byli za hodinku a půl, parkování u zámku je zdarma, jen musíte chytit volné místo 🚗 Máte možnost si vybrat ze šesti prohlídek zámku, ale my jsme si koupili pouze vstup do zámecké zahrady za 25Kč. Ten hlavní důvod, proč jsem chtěla zahradu v Blatné navštívit, byli volně pobíhající daňci 🦌 U kasy máte možnost si zakoupit za 10Kč malý pytlíček s krmením, ale já si z domova vzala mrkve 🥕 Myslím si, že na mrkve jdou více než na ty granulky. Taky doporučuji si vzít i jablíčka 🍏 Byl to úžasný zážitek, který ani nejde popsat slovy. To si prostě musíte zažít 😍 Ještě si zde můžete všimnout pávů, kteří křičí na celou zahradu 🦚 Připadala jsem si tam jako v pohádce 💖 Součástí zámku je také příjemná kavárnička "Oh My Deer Café" 🦌 A zajímavostí tohoto zámku je, že právě tento rybník v zámecké zahradě jsme mohli vidět v pohádce Šíleně smutná princezna. "Znám jednu krásnou zahradu, kde hedvábná je tráva,.."







Další zastávkou byla Hluboká nad Vltavou 🏰 Z Blatné trvala cesta hodinu a zaparkovali jsme opět na bezplatném parkovišti. Opět máte možnost si zakoupit (i online) prohlídkové okruhy, kterých jsme nevyužili. Já prohlídky zámků moc nemusím, protože stejně většinu informací hned zapomenu. Jediné, co mi vyhovuje je, když si ty místnosti můžu projít sama svým tempem. Prošli jsme si tedy zámeckou zahradu a svižným krokem se vraceli k autu, protože začalo pršet 🌧 




Druhý den jsme se na Hlubokou vrátili, protože jsem chtěla navštívit místní ZOO 🐯🐻🐵🐺🐍🐊 Byla to jedna z nejhezčích ZOO, ve které jsem byla. Studentské vstupné vyšlo na 120Kč. Parkoviště je přímo před ZOO za 90Kč na den. Tahle ZOO sice není největší, ale líbilo se mi na ní, jak většina zvířat byla blízko vás a pomalu jste se jich mohli až dotknout a byla to taková přátelská ZOO. 







Z Hluboký jsme se jeli už ubytovat do Budějovic. Cesta trvala kolem dvaceti minut a tentokrát jsme už za parkování platili. Auto jsme nechali u náměstí na modré zóně. Hotel měl samozřejmě své hlídané parkoviště, ale to stálo 15€ a za tu jednu noc nám to přišlo drahé. Na Bookingu jsem našla hotel, který byl přímo na náměstí Přemysla Otakara II. Měli jsme nádherný pokoj a tak pohodlnou postel, že jsem tam chtěla zůstat o den víc a celý den jenom ležet 😁 Mrzí mě, že jsem v Budějkách nenavštívila více podniků, například vinárnu V díře, kavárnu Café Datel, Esence Café nebo kavárna LANNA. 🍷🍩 Co jsme naopak navštívila byla restaurace Potrefená husa, kde jsem byla poprvé. A tak dobrou svíčkovou jsem dlouho neměla! Oba jsme si výtečně pochutnali a rozhodně jsem v Potrefené huse nebyla naposledy. Další podnik, který jsme navštívili byl MAXIM Music Club. Šli jsme tam jenom na chvilku, jelikož jsme ráno vstávali. Zrovna měli akce 1+1 drink zdarma, tak jsem ochutnala jejich Sex On The Beach a ještě Gin s Tonicem. Jejich interiér vypadal moc hezky a ceny byly také přijatelné 💸 Ale nedoporučuji sníst pět knedlíků se svíčkovou, a pak si dát drinky, nebude vám vůbec dobře 😅🙅 







Ráno po snídani, kterou jsme měli v ceně ubytování, jsme vyrazili na další výlet. Ale o tom už v dalším článku 😊✈

6 komentářů

  1. Všechna tato místa znám, kord Blatnou mám celkem kousek :) Snad se ti tu líbilo! :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc se mi tu líbilo! :) Určitě jsem tam nebyla naposledy :)

      Vymazat
  2. Moje mamka bydlí na jihu, takže jsem byla na všech místech, kromě zámku Blatná, kolem kterého ale vždy k mamce projíždíme. Určitě jste si to užili, já jih miluju, je to má oblíbená část Česka.
    Ta svíčková vypadá skvěle, už se na ní do Čech nemohu dočkat!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jih jsem si hodně oblíbila! :) Ale v mém srdci stále zůstává jižní Morava :) A moc jsme si to užili, příště se tam chci vrátit na více dnů :)

      Vymazat
  3. Pokud se nemýlím, tak jsi měla Hlubokou v Tvém bucket listu ne? :) Vypadá to tam moc krásně, taky se tam chci někdy zajet podívat. Přítel to má s prohlídkami jako ty a většinou jdeme taky jen do areálu a okruhy vynecháváme :) Prohlídka, co se nám ale moc líbila, tak byla v Šumperku ohledně čarodějnických procesů - tam totiž dostaneš pouze přehrávač se sluchátky a pouštíš si jednotlivé výklady :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anoo, je na mém bucket listu a konečně jsem si mohla první místo odškrtnout :) Prohlídka o čarodějnických procesech by mě moc bavila! Jestli navštívím někdy Šumperk, tak tuhle prohlídku určitě nevynechám :) Ještě když dostanu přehrávač a můžu si podle sebe výklad kdykoli přepnout na další :)

      Vymazat

Jste hodní, že jste si udělali čas a okomentujete tento příspěvěk.