neděle 21. července 2019

VÍDEŇ | Rakousko

Pokud máte volný víkend, nevíte co s časem a máte chuť jet na výlet, doporučuji vyrazit do Vídně🌍 Víkend bohatě stačí, abyste si ve Vídni prošli to nejdůležitější. Pojďte si přečíst, jaký víkend jsem tam zažila já😊🙋
A pozor! Všechny názvy památek jsou proklikatelné, abyste se mohli podívat na jejich oficiální stránky🙌

zámek Schönbrunn 
S kamarádkami jsme jely z Prahy z Flórence Flixbusem. Vyjeli jsme kolem jedenácté dopoledne a v půl čtvrté jsme už byly v centru Vídně. Ubytování jsme si našly přes Airbnb, které se nacházelo hned vedle Belvederu. Měly jsme štěstí, protože MHD nám jela z nádraží přímo k ubytování, bez přestupu. Jelikož jsme tam byly na prodloužený víkend, koupily jsme si jízdenku na 42h za 14,10€. Poslední den jsme si jen koupily jízdenku na cestu na nádraží za 2,40€. U každé zastávky je automat na jízdenky a ještě k tomu v češtině😅

Sice jsme si koupily ubytování, že si pronajmeme pouze pokoj, ale majitel bytu, který byl v našem věku, nám nechal celý byt pro sebe a odjel pryč, takže jsme měly velkou párty😆 V pátek jsme toho moc nenachodily, šly jsme se podívat jenom na Belvedere, ale pršelo, tak jsme si řekly, že půjdeme už jenom nakoupit a vrátíme se tam jindy.

#1 Schönbrunn Palace 
Naše první zastavka byla na zámek Schönbrunn, který leží kousek od Vídně. Dostanete se sem pohodlně metrem a z metra už jen pár kroků na místo. Má nádhernou zahradu, kde je součástí i fascinující fontána a je zde i super instagramový spot pod bránou z růží🌹 Součástí je i labyrint a ZOO, ke které se v zápětí dostaneme. Zahrada je zakončena glorietem, to je ozdobná stavba, ke které se dostanete po několika stovek metrů stoupání. Odměnou bude nádherný výhled na panorama Vídně. Zámek Schönbrunn je zapsán na seznamu UNESCO.

 #2 ZOO 
Vídeňská ZOO je známá tím, že má pandy, na které jsem se strašně těšila🐼 (Pandy už jsem viděla v berlínské zoo, článek o Berlíně si můžete přečíst zde) Dospělí vstup nás stál 20€, vstupenky si můžete koupit online tady, abyste se vyhli zbytečným frontám u kasy. Je to malá zoo, takže není nijak časově náročná a za hodinu a půl jsme ji měly prošlou.
 


#3 Belvedere
Počasí nám konečně přálo a my jsme se mohly jít podívat na zasluněný Belvedere. Stejně jako Schönbrunn, je památkou UNESCO. Rovněž má nádhernou zahradu s fontánou. Je to něco, co byste ve Vídni měli opravdu vidět.


#4 Prater
Věc, na kterou jsem se těšila nejvíc, bylo navštívit Prater! V centru města sice neleží, ale daleko také není. Pokud holdujete různým pouťovým atrakcím, budete v sedmém nebi. Vstup je zcela zdarma, platíte jen za atrakce, které chcete navštívit. Já jsem na tohle hrozný srab, ale na něco jsem taky vlezla😅 Byla to atrakce Boomerang, kdy jsem byla hlavou dolů a bylo to šílený😅 Prater je úplně jiný level než je u nás v Praze Matějská. 




 Pokud jste milovníkem jídla, nesmíte vynechat místní trhy. Budete si muset ovšem trochu přivstat. Naschmarkt je nejznámější food market v Rakousku. Najdete tu velkou škálů věcí, které si můžete koupit k jídlu. 

#6 Karlskirche
Cestou po měste jsme narazily na barokní kostel, který má opět fontánu, kde si můžete jen tak sednout a užívat si moment.

#7 Rathaus
Vídeňská radnice je opravdu nádherná, sídlí tam městské zastupitelstvo se starostou a závidím jim😄 Radnice stojí na prostranství s parkem, kde se často konají různé akce a koncerty. 

My měly to štěstí, že se tam konal filmový festival, kde bylo hodně stánků s jídlem a pitím. No nebyla bych to já, kdybych si nedala něco dobrého na zub😅 Koupila jsem si výborný burger a k tomu černé mojito. Ano, černé mojito, měla jsem to poprvé v životě a ani jsem nevěděla, že něco takového existuje😅





A tohle byl náš, skvěle prožitý, víkend ve Vídni😊 A můžu říct, že ve Vídni jsem nebyla naposledy😍

2 komentáře

  1. Skvelý článok! :) Viedeň sa nachádza na mojom wish liste už poriadne dlho a hoc je pomerne blízko, ešte som sa tam nedostala - snáď to čoskoro vyjde :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář, vážím si toho moc! :) Pokud máš Vídeň blízko, tak neváhej a určitě tam jeď! :)

      Vymazat

Jste hodní, že jste si udělali čas a okomentujete tento příspěvěk.