úterý 24. září 2019

KODAŇ | Dánsko

 Ještě před začátkem školy, která mi začíná druhý týden v říjnu, jsem chtěla někam odjet do zahraničí. Už nějakou dobu jsem toužila po tom, že navštívím sever, kde jsem nikdy nebyla a najednou se na RyanAir objevily celkem levné zpáteční letenky do Kodaně za 1.275 Kč na osobu. S přítelem jsme neváhali a koupili je aniž bychom se podívali na nějaké ubytování. Nakonec jsem našla přes Airbnb dost výhodné ubytování skoro v centru města! 😁

Do Kodaně jsme přiletěli ve středu ráno a odlétali v sobotu ráno. Původně jsme tam měli být do neděle, protože letenky by vyšly ještě o dost levněji, ale nedošlo nám, že jsme v sobotu pozvaní na svatbu😅 A jsem za to moc ráda, že jsme tam byli do soboty, jelikož samotná Kodaň bohatě na dva dny vystačí😊 


Bohužel žádné tipy na jídlo nebo kavárny nečekejte, protože je to tam šíleně drahé! Z domova jsme si přivezli pár čínských polévek a ovesné kaše v sáčku, které jsme si dělali k snídani a k večeři na Airbnbíčku. A přes oběd jsme přežívali na Mekáči a Burger Kingu😅 

Ve středu jsme přiletěli v 8 hodin ráno a s naší hostitelkou jsem byla domluvená, že dorazíme k ní hned z letiště. Její byt se nacházel 2 minuty od metra Christianshavn. Cesta metrem z letiště stojí 36 DKK (1 DKK=3,4 Kč) a máte na to hodinu a půl 😊 Celou Kodaň jsme jinak prošli křížem krážem pěšky, protože se nám nechtělo platit MHD.
 Výsledek obrázku pro metro kodan
Co jsme dorazili na byt, řekla nám co a jak a vyrazili jsme hned do města. Jelikož jsme bydleli na ,,ostrově" Christianshavn, tak jsme jako první zavítali do místního hoodu - Christiania. Musím říct, že je to velmi zajímavé místo (kdo tam byl, tak ví, haha) 😅😅 Tohle místo je takový ,,svobodný stát, který není součástí EU", místní squatteři mají vlastní zákony a pravidla. Je to takové marihuanové doupě, kde se travička prodává na každém rohu, takže pokud si chcete opepřit výlet v Kodani, přijďte sem😅 Dávejte si ovšem veliký pozor na focení, je zde zakázano fotit! 

Další zástavkou byl přístav Nyhavn💛 Kouzelné barevné domky podél vody, které jsou turistickou atrakcí. Po celé délce jsou různé restaurace, ale na ceny jsme se radši ani nedívali 😅




Pár kroků od přístavu se nachází příjemné místo Ofelia Plads. Skvělé na odpočinek a relaxaci, je zde venkovní posezení a kavárna, kde jsme se schovali, když nám začalo pršet. Je odtud výhled i na Opera House.



Další bod na našem Travel Listu byla oblast Nyboder, jsou zde řadové domky, natřené žluto-oranžovou barvou. Dříve v domech bydleli námořníci s jejich rodinami, kteří sloužili králi. Jo a je to skvělý instagramový spot na fotky👌 (Na fotce je vidět, jak nám krásně prší😤)


Další super místo na procházky a odpočinek je pevnost Kastellet. Je zajímavý svým tvarem, jedná se totiž o 5ti cípou hvězdu.  


Nedaleko pevnosti se nachází největší turistická atrakce v Kodani a to je socha malé mořské víly, která je inspirovaná spisovatelem Hansem Christianem Adersenem. Pokud chce vidět sochu bez návalu turistů, tak vyražte hodně brzo ráno. 
To byla naše poslední zastávka, byli jsme po celém dni unavení a v 9 večer už jsme byli v posteli😅

Druhý den byl volnější, protože jsme všechno hlavní prošli první den. Dopoledne jsme šli k The Tower, je to věž, ze které máte výhled na celé město, za dobrého počasí můžete vidět i do švédského města Malma. Věž se otevírá v 11:00 a měli jsme štěstí, že jsme tam byli hned v jedenáct, protože jsme na věži byli sami. A vstup je ZDARMA! 
 Další zastávkou bylo snad to nejzajímavější kino, které jsem kdy viděla😊 Jmenuje se Palads Teatred a pomalu mě z toho začaly bolet oči😅 
A poslední bod našeho dne byl fotbalový zápas 😏 Ano, byla jsem opravdu nadšená, ale nic jiného mi nezbylo 😄 Aspoň jsem poprvé viděla zápas UEFA Europa League 😅 

 Třetí a dá se říct, že i poslední den jsme jeli do švédského města Malma, ale o tom až příště😊, aby článek nebyl dlouhý jak tejden😅 Ale po Švédsku, jsme šli do zábavního parku Tivoli! Nedokážu ale posoudit, jestli se mi tam líbilo víc než v Prateru ve Vídni🙆 
Máte hned několik možností, jaký vstup si koupit. Na výběr jsou vstupy pro skupiny, pro jednotlivce, pro rodiny, vstupy jednodenní nebo dvoudenní. 

My si koupili jednodenní vstup za 130 DKK. Pro nadšence různých atrakcí je zde unlimited ride ticket za 240 DKK, kdy už neplatíte tikety na atrakce. A jak se kupují tikety? Po celém areálu jsou automaty právě na tikety na atrakce. Dá se platit pouze kartou a jeden tiket stojí 30 DKK. Atrakce se pak platí buď jedním, dvěma nebo třema tiketama, ty nejmenší jsou za jeden a ty nešílenější za tři tikety. 
S přítelem jsme spolu byli na veliké horské dráze za tři tikety, a potom na menší za dva. Sama jsem pak ještě byla na atrakci, kde jsem padala 63m dolů volným pádem za tři tikety. 
Po celém parku je taky spousta jídla a pití. U většiny atrakcí jsou odkládací prostory na věci, což mi přijde super, protože u nás nic takového není. Taky tam jsou uzavíratelné skříňky za poplatek. 


  Co můžu ještě doporučit, pujčte si kolo! 😊 My jsme si stáhli aplikaci Donkey Republic  a část města projeli na kole a bylo to skvělý! Pro cyklisty je na silnici speciální a dost široký pruh. 😊 
Výsledek obrázku pro donkey republic copenhagen

8 komentářů

  1. Budovy, mlýn, kolo, tráva... :D Jak kdybys psala o Holandsku a Amsterdamu :) Podle fotek a popisků to vypadá jako opravdu užitá dovolená :) Krásné

    OdpovědětVymazat
  2. Kodań opravdu nemá význam déle jak na 2 dny :D Výhled z věže je krásný! My tam měly vtipnou story s nožem, co jsme měly pro jistotu sebou :D S kamarádkou jsme navštívily Kodaň na začátku března, kdy u mořské víly i přes den nebyl skoro nikdo. Je tam enormě draho, ale krásno!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  3. V Kodani jsem ještě nebyla. Jsem ráda, že pomocí tvých fotek jsem se mohla podívat, jak to tam vypadá. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Kodaň je rozhodně jedno z míst, které bych si přála co nejdřívě navštívit:) Teď tam zrovna byla moje sestřenka a dneska čtu tvůj článek a tu touhu to ještě víc posiluje!:D

    OdpovědětVymazat

Jste hodní, že jste si udělali čas a okomentujete tento příspěvěk.